środa, 3 kwietnia 2019

"Przebaczenie" - Tillie Cole






Tytuł: Kaci Hadesa. Przebaczenie
Autor: Tillie Cole
Wydawnictwo: Editio Red
Rok wydania: 2019 r.
Liczba stron: 385
Moja ocena: 7,5/10




Przebaczenie to tytuł piątego tomu z cyklu o gangu motocyklowym, tj. Kaci Hadesa. Tillie Cole napisała serię z gatunku dark romance, która wzbudziła sympatię wielu czytelników. Niewątpliwie powieści te są nietypowe, głównie dlatego, że myślą przewodnią sekty przedstawionej w cyklu, były prawdziwe praktyki i wierzenia religijne. Mimo że książki te mogą przynosić na myśl tanie romansidła, uwierzcie, daleko im od nich.

Najpewniej zgodzicie się ze mną, że trudno jest stworzyć kilkutomowy cykl powieści o miłości w taki sposób, aby każdy wprowadzał nowe, zaskakujące wątki. Tillie Cole się to udało. Gdy skończyłam czytać Odkupienie, czyli czwartą część cyklu, byłam nastawiona na to, że pisarka nie zaskoczy mnie już niczym w kolejnym tomie. Szczerze obawiałam się sięgnąć po kolejny, gdyż bałam się nadmiaru schematów i rozczarowania. Okazało się, że Przebaczenie zaskoczyło mnie wiele razy, a tytuł ten przeczytałam równie szybko, co poprzednie.

Bohaterem piątego tomu jest Xavier „AK” Heyes, który w młodości był snajperem w służbach specjalnych. Na swoim koncie ma ponad sto trzydzieści śmiertelnych trafień. Na prośbę wiceprezesa Katów bierze udział w akcji odbicia Phebe z rąk handlarzy żywym towarem. Phebe podobnie jak żona wiceprezesa, wychowywała się w Zakonie Dawida. Gdy Kaci uwalniają kobietę jest ona w opłakanym stanie. AK postanawia się nią zaopiekować, co przywołuje niechciane wspomnienia. W bohaterach rodzi się uczucie, jednak czy zdołają pokonać demony przeszłości?

AK poznajemy już we wcześniejszych tomach, jest on jednak mało nakreślony. Trudno nam rozszyfrować jego osobowość, dopiero w tej części odkrywamy jego tajemnice. Nie spodziewałam się, że bohater ma za sobą taką trudną przeszłość. Było to dla mnie dużym zaskoczeniem. Xaviera szybko zaczynamy darzyć sympatią. To samo dotyczy Phebe. Kobieta została wykreowana jako postać o silnej osobowości. Różni się od sióstr Przeklętych, wynika to m.in. z tego, że w sekcie pełniła zupełnie inną rolę.

W powieści pojawiają się nowe wątki. Praktyki wierzeń religijnych ukazane w poprzednich tomach to duży dramatyzm, jednak równie przejmujące okazuje się ukazanie handlu kobietami. Nieustannie spotykamy się z ludzkim okrucieństwem. Sceny wykorzystywania kobiet wzbudzają wiele emocji. Przede wszystkim wściekłość oraz bezsilność. Dużym plusem serii Katów Hadesa jest to, że mimo iż każdy tom przedstawia historię innego bohatera, to cały czas wiemy jak mają się postacie z poprzednich tomów. Autorka wplata informacje o nich w fabułę.

Przebaczenie było dla mnie dużym zaskoczeniem. Coraz bardziej zaczynam ufać autorce, mam nadzieję, że w kolejnych tomach utrzyma poziom serii. Powieści Tillie Cole mają w sobie coś wyjątkowego. Autorka pisze tak, że mamy ochotę na więcej. Potrafi posługiwać się piórem w taki sposób, że przedstawiona historia wzrusza i daje satysfakcję. Polecam.

 Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Editio Red.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz sprawia mi ogromną radość i za każdy dziękuję ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...