czwartek, 22 listopada 2018

Czwartkowe cytowanie, czyli najlepsze cytaty z najlepszych książek [LISTOPAD]

Cześć!

Na dzisiaj wybrałam cytaty z książki równie znanej, co Mały książę. Jest to powieść, którą czytaliśmy, jako dzieci. Uważam jednak, że zawiera w sobie wiele mądrości, wartych zapamiętania. Jest to Kubuś Puchatek - Alan Alexander Milne. 

"Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ? Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje".

"Jaki dziś dzień - zapytał Puchatek, dziś - odpowiedział Prosiaczek, na to Puchatek - to mój ulubiony dzień".

"Czasami leżę w trawie i wcale mnie nie widać - mruknął Osiołek - i świat jest taki ładny. A potem przychodzi ktoś i pyta: "jak się dziś czujesz?" I zaraz okazuje się, że okropnie...".

"Deszcz padał, padał bez końca. Prosiaczek myślał sobie, że nigdy, póki żyje, a miał już on lat bardzo dużo - może trzy,a może i cztery - że nigdy nie widział takiego deszczu. Dzień w dzień, dzień w dzień, deszcz, deszcz i deszcz".

"- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy?
- Nic wielkiego. - zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika".

"-Puchatku? 
-Tak Prosiaczku? 
-Nic- powiedział Prosiaczek biorąc Puchatka za łapkę - Chciałem się tylko upewnić, że jesteś".

"Przyjacielu, jeśli będzie ci dane żyć sto lat, to ja chciałby żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez ciebie".

"Wiesz, Prosiaczku...miłość jest wtedy...kiedy kogoś lubimy...za bardzo".

"- A ty Kubusiu, czego sobie zażyczyłeś?
- Ciebie".

"Że gdy mówimy My tzn. Ja i Ty - już zawsze, na zawsze".

"Miałem zamiar zmienić koszulkę, ale zmieniłem zamiar".

"Zdaje się, że coś sobie przypomniałem. Coś sobie właśnie przypomniałem co zapomniałem zrobić wczoraj, czego w żaden sposób nie będę mógł zrobić jutro".

"Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to?"

"Nie dziw się, jeżeli jutro spadnie porządny grad, rozszaleje się zamieć i licho wie co. To, że dziś jest ładnie, jeszcze nic nie znaczy. To jest zaledwie jakiś ślad pogody".


Czy Wy też uwielbiacie Kubusia Puchatka? Dodalibyście jakiś cytat do tej listy?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz sprawia mi ogromną radość i za każdy dziękuję ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...