poniedziałek, 25 marca 2019

"Inna Blue" - Amy Harmon






Tytuł: Inna Blue
Autor: Amy Harmon
Wydawnictwo: Editio Red
Rok wydania: 13 marca 2019 r.
Liczba stron: 301
Moja ocena: 7,5/10





Do tej pory nie miałam przyjemności poznać książek autorstwa Amy Harmon, ale słyszałam już o niej wiele i wiedziałam, że jest to autorka, która potrafi pięknie pisać o emocjach i smutnych historiach. Od razu rozpaliła się we mnie nadzieja na przejmującą lekturę, bo tak się składa, że jestem ogromną fanką takich historii i po prostu uwielbiam zagłębiać się w aspekty psychologiczne bohaterów. Pełna nadziei zasiadłam do książki pt. Inna Blue.

Główna bohaterka – Blue – sprawia wrażenie dziewczyny niesamowicie pewnej siebie, aroganckiej i zarozumiałej. Wrażenie – to jest właściwe określenie. Każdy z nas idąc do nowej szkoły, czy pracy sprawia jakieś wrażenie. Przebywając w nowym miejscu, w którym nikt nas nie zna, możemy stać się tak naprawdę kim zechcemy. Blue Echohawk zna tę taktykę. Wie też doskonale, że łatwiej jest nałożyć mocny makijaż, wyzywające ciuchy i ukryć się pod maską pewnej siebie zdziry, niż pokazać swoją prawdziwą twarz. Dlaczego Blue tak bardzo próbuje ukryć to, kim jest?

Ano dlatego, że jest NIKIM. Pomyślicie sobie, że nie można być nikim; każdy jest po prostu sobą. Z Blue jednak nie jest to takie proste. Nie ma ona żadnej historii i to nie dlatego, że straciła pamięć i nie potrafi się odnaleźć. Dziewczyna została porzucona przez matkę w wieku dwóch lat. Zabrał ją do siebie mężczyzna, który sam nie wiedział co robi i dlaczego, tak więc Blue nie zna swojego prawdziwego imienia, nie zna dnia, a nawet roku własnych urodzin, nie ma pojęcia kim byli jej rodzice i reszta rodziny. Na dodatek mężczyzna, który ją wychował, zmarł. Naprawdę pokręcona historia prawda? Będąc nastolatką z pewnością trudno odnaleźć się w takiej sytuacji.

Cała historia przedstawiona w książce opiera się na ukazaniu prawdziwej twarzy bohaterki i odkrywaniu prawdy o jej przeszłości. Powieść opowiada również o sile przyjaźni, miłości i podejmowaniu najważniejszych w życiu decyzji. Inna Blue to po prostu wzruszająca historia, która wzbudza w czytelniku olbrzymie emocje. Razem z główną bohaterką przeżywałam każdą katastrofę i cieszyłam się z każdej iskierki nadziei, która się w niej obudziła. Niekiedy się wzruszyłam, innym razem byłam przerażona. W konsekwencji Blue za swoją maską ukrywała niesamowicie dojrzałą jak na swój wiek dziewczynę.


Inna Blue to powieść z gatunku New Adult, co być może niektórych z Was zrazi, ale zapewniam, że jest to książka napisana niezwykle dojrzale i chyba każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Bardzo fajnym elementem jest wprowadzenie do powieści wątków indiańskich, co nadaje niesamowitego klimatu.  Wspaniałości dodaje także odrobina melancholii, porządna fabuła oraz świetnie wykreowani bohaterowie. Nie mogę powiedzieć nic więcej jak proste: POLECAM.


Za możliwość przeczytania powieści dziękuję Wydawnictwu Editio Red. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz sprawia mi ogromną radość i za każdy dziękuję ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...