niedziela, 8 czerwca 2014

Wszyscy mają się dobrze - Penny Jordan

źródło










Autor: Penny Jordan
Tytuł: Wszyscy mają się dobrze
Wydawnictwo: Harlequin Mira
Rok wydania: 2014
Liczba stron:320






Podczas lektury Wszyscy mają się dobrze autorstwa Penny Jordan czułam się, jakbym oglądała jeden z seriali telewizyjnych. Z pewnością po tych słowach wielu z was skreśli tę książkę z listy wartych uwagi. Ja sięgnęłam po nią, gdyż potrzebowałam odpoczynku od ostatnich trudnych pozycji literackich, z jakimi przyszło mi się zmierzyć. Lektura tak jak serial potrafiła zająć moje myśli i pomimo swojej błahej wymowy – umilić czas. 

David i Jon Crightonowie to bliźniacy. Ich ojciec – Ben Crighton – zdaje się pokładać wszystkie nadzieje tylko w Davidzie. Z racji tego od najmłodszych lat Jon żyje w cieniu swojego brata. W każdej sytuacji musi czuwać i gdy należy – ustępować Davidowi. Wszystko zaczyna się komplikować, gdy ukochany syn Bena trafia do szpitala z powodu zawału. Na jaw wychodzą wszystkie przekręty i oszustwa Davida. Jaki to będzie miało wpływ na szanowaną prawniczą rodzinę Crightonów? 

Pisarka posługuje się prostym stylem, dzięki czemu książkę czyta się bardzo szybko. Akcja jest schematyczna i przewidywalna, jednak to standardowe dla tego gatunku literatury. Chyba każdy, kto gustuje w takich powieściach, zdaje sobie sprawę, że nie uświadczy w nich wyjątkowej fabuły i stylu godnego mistrza. 

Nie lepiej mają się bohaterowie – pisarka wykreowała ich na proste osoby, których mamy na pęczki w literaturze. Ma to swoje plusy, mianowicie jest nam prościej utożsamić się z nimi. Mnie najbardziej spodobała się Oliwia – buntownicza, ambitna, mądra, a zarazem ciepła istota. Warto wspomnieć, że pisarka, przedstawiając jej historię, przekazuje, iż należy walczyć o swoje racje oraz nie dawać się stłamsić osobie ukochanej. Niestety to nic ponad to, co spotkałam w innych utworach; niekiedy żałuję, że za każdym razem, gdy sięgam po takie książki, nie zostaję niczym zaskoczona.  

Penny Jordan niejednokrotnie raczy nas sztampowymi dialogami. Zdarzyło mi się uśmiechnąć do siebie, gdy przeczytałam jedną z banalnie zbudowanych rozmów pomiędzy bohaterami. Początek utworu jest trochę nużący, przez co z niecierpliwością wyczekiwałam, aż akcja się rozwinie. Jednak gdy już to nastąpiło, lektura dostarczyła mi rozrywki. 

Książka skierowana jest do osób, które lubią proste lektury, przy których można się zrelaksować i nieco odpocząć. Powieść Wszyscy mają się dobrze zapewne spodoba się również osobom, które przepadają za twórczością jej autorki, jak i tym, które lubią niewymagające wielkiego skupienia publikacje.


Ostatecznie wszystko jest tylko chwilą, a życie igraszką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz sprawia mi ogromną radość i za każdy dziękuję ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...